[TRAVELOG] Jan 2015 - Seoul, Tokyo dan Saya : Penutup

20:00


Trip kali ni, memang saya tak ada prepare itinerary, satu sebab tak cukup masa before departure tu, dua, tujuan utama adalah nak ke fanmeeting Jaejoong di Seoul dan selesaikan apa yang patut di Tokyo sahaja jadi kebanyakannya saya jalan ikut mood dan cuaca.

Kali ini juga saya tak shopping banyak sangat cuma tambah apa yang habis dan try satu brand baru sahaja. Berkali-kali pesan kat diri sendiri, jangan menyoping sangat, muka ada satu je, beli banyak-banyak pon tak guna.

Kat bawah ni saya share apa yang saya beli kali ni ya, mainly kosmetik Korea.

BB Cream Dr. Jart+ White Label @ KRW23,200 / Silver Label  @ KRW25,000 

Dr. Jart+ 
Ini adalah my to-go BB cream. Dalam banyak-banyak BB cream yang saya pernah try, Dr. Jart ni paling sesuai dengan saya. Saya biasanya beli Black Label, tapi lepas dipromote oleh adik promoter Olive Young kat Myeongdong tu, kali ni saya beli White Label. Silver Label tu dikirim oleh officemate saya.

Saya biasanya beli Dr. Jart ni dalam Lotte Duty Free kat Myeongdong tu, tapi kali ini Olive Young belakang Hotel Metro, Myeongdong tu ada sale so saya beli kat situ

Verdict : 
White Label ni not bad la, cover pori-pori saya dan parut jerawat dengan bagusnya.
Tapi sedikit berminyak untuk saya dan saya banyak naik whitehead lepas start pakai White Label ni.
Kena lebih rajin skrub muka la sementara nak menghabiskan sepaket ni orz



Canola Honey Mask @ KRW12,000 / Shadow Pencil @ KRW7,500 / Skinny Microcara @ KRW10,000

Innisfree 
Innisfree adalah antara kedai wajib masuk saya. Mesti ada benda yang terbeli orz Kedai saya pergi ni dekat Insadong, tak ramai orang sangat so senang memilih. Skinny Microcara tu repeat buy, mask dengan shadow pencil tu first time beli. Cleansing sheet tu pula freebies.

Verdict : 
Canola Honey Mask : Bau dia sangat best *_* Tapi leceh nak pakai sebab dia melekit-lekit. Lepas pakai, kulit bau honey, very nice yo!
Shadow Pencil : Ok, ini saya terjebak beli lepas terpengaruh dengan Youtube. Ada seorang Youtuber Korean ni promote stick eyeshadow ni, so saya sangat excited nak cuba. Hmm, tak sesuai lah untuk saya sebab stick ni tebal sangat dan jadi comot bila saya pakai. Tambahan pula space antara mata dengan kening saya kecil, lagi susah nak tenyeh. Sekarang saya colet dengan jari je dan pakai bawah mata. Lagi satu, eye shadow ni susah nak tanggal so renyah sikit sebelum nak ambil air sembahyang tu.
Skinny Microcara : Maskara ni dah bertahun-tahun saya guna... Best sebab brush dia halus-halus, senang nak bentukkan bulu mata. Juga mudah ditanggalkan which is a big bonus untuk kita yang bersolat ni.


Grape Seed Body Oil @ KRW7,,000 / Argan Oil Hair Mask Pack @ KRW10,000

Skin Food 
Another kedai wajib terjah saya. Body Oil tu saya beli sebab kulit saya kering sampai bersisik-sisik. Hair mask tu pula repeat buy dan yang banyak-banyak kat tepi tu adalah freebies.

Verdict : 
Grape Seed Body Oil : Dalam satu malam je sisik-sisik dekat kulit saya hilang. Bau dia pon best *_* Body Oil ni bukan jenis melekit, so tak rasa "berat" sangat la bila pakai. Pagi saya pakai macam tu je, malam saya campur dengan Vaseline.
Argan Oil Hair Mask Pack : Mask pack ni sangat sangat sangat bagus untuk rambut saya. Serius! Rambut saya memang lembut amat (ayat perasan tak ingat!) lepas pakai mask pack ni. Dulu saya pakai set dengan Argan Oil Hair Essence keluaran Skin Food juga, tapi dah naik harga so saya beli mask pack ni je sekarang. Satu tube ni selalunya saya boleh guna dalam 3 bulan.


Misc-En-Scene Hair Oil @ KRW6,500 / Mamonde Mono Eyes Shadow @ KRW5000 each

ARITAUM 
The another kedai wajib terjah saya. Ya, saya suka terjah banyak kerja kosmetik orz ARITAUM ni jual kosmetik & skincare bawah syarikat Amore Pacific, iaitu syarikat kecantikan terbesar Korea. Banyak brand dalam kedai Aritaum ni macam IOPE, Laneige yang tengah famous sekarang.

Verdict : 
Misc-En-Scene Hair Oil : Quite goodlah. Saya pakai lepas keringkan rambut dengan towel dan biar rambut kering dengan oil ni. Rambut memang licin dan bersinar macam iklan Pantene ok. Kalau ada orang tanya saya apa nak beli dekat Korea, saya selalu recommend hair oil ni je. 
Mono Eyes Eye-Shadow : Eye shadow ni glittery hehe dan tahan sampai petang. Eye-shadow hitam tu saya selalu buat ganti eye-liner kalau malas nak pakai eye-liner balik, especially lepas solat.


Face masks @ harga tak ingat / Cleansing foam @ KRW9,800 (tgh promo so saya xsure harga asal dia berapa)

illi 
Brand baru dari Amore Pacific. Main ingredient dia adalah ginseng. Saya sebenarnya nak beli body oil kat sini, tapi dah terbeli dekat Skin Food. Maka kali ni terpaksa tahan diri dan beli next time.

Verdict : 
Face masks : Hmm, nothing special pada saya kecuali yang warna biru tu. Masks dia macam tak cukup cecair dan tak puas pakai sangat. Kalau nak beli next time saya akan beli warna biru tu je kot.
Cleansing foam : Ahh... yang ini sangat nice *___* Sebab sayang takut habis cepat saya pakai 2 kali seminggu je heh Ada bau ginseng-ginseng sikit, tapi lepas cuci muka tu rasa bersih sangat. 


Slick Expression Eyeliner  @ KRW13,000 each / Lipgloss @ KRW15,000 for two

BANILA CO. 
Saya panggil kedai ni kedai Jessica SNSD. Walaupun kedai ni banyak jual make-up yang terang-terang rip-off Benefit, saya tetap suka masuk sebab original make-up dia memang best!

Verdict : 
Slick Expression Eyeline : Repeat buy. Eyeliner ini antara make-up yang saya tak pernah tukar. Berus eyeliner ni lembut jadi senang sangat nak control. Saya selalu stock beli banyak-banyak sebab takut habis.
Lipgloss : Another repeat buy. Saya suka yang warna purple tu sebab nanti dia akan tukar warna ikut warna bibir kita. Tak glittery sangat so boleh saya pakai ke office.


Ok, tamat cerita kosmetik. Ada 2, 3 item lagi saya beli tapi tak sempat ambil gambar saya dah pakai so maybe next time saya share ya.

Last but not least, kepada yang sudi membaca sampai ke entry last Seoul + Korea saya ni, meh saya belanja jus I'm Real ni. Sangat sedap tau! Harganya memang mahal sikit tapi berbaloi dengan rasa dia. Kalau ke Korea, silalah cuba terutama yang strawberry tu.


Sedang mengira hari untuk minum air ni lagi

You Might Also Like

13 comments

  1. SS drop komen sini... Nanti SS baca... :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruna kasih sudi singgah blog saya!

      Delete
    2. entah bila SS nk baca..SS tu sibok!

      Delete
    3. tgk tu..Kay teruja nyer pasal...terima dah tukar teruna! ahahaha

      Delete
    4. Teruna???????????? Bila masa SS jadi teruna???? Keh Keh Keh... Kalu Terima Kasih... Kasihhhh di Terimaaaaaa...
      * Jeling Jay Emm... He He He...

      Delete
    5. OMG typo paling memalukannn! Saya nak ckp terima kasih tau SS! Inilah padah curi2 bukak blog kat opis orz

      Delete
  2. byk nye Kay beli barang makeup...ada gak usah2 are myeongdong tu tapi tgk dompet...hrumm..lupakan je lah...ada gak cari Laniege....tgk rega...terus talan air liur denga byk sekali..x mampu..ingatkan beli kat sana lagi murah dari Msia...ke Kay ada kedai yg nk suggest!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Byk ke... er ini stok setgh thn ni (alasan) Alah, kak JM byk guna duit utk jln2, sy x ke Nami ke Sokcho ke hihi so terguna ke sini. Hmm, sy pon xtaukedai murah, tp selalu hr Jumaat smpi Ahad kedai kosmetik dia byk buat wiken sale, bolehla dpt dlm 30% off cm2.

      Delete
  3. wahh banyaknye beli.. nak kirim lah nanti. kihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah 2org ckp byk! erk kena tahan nafsu lain kali ni!

      Delete
    2. kehkehkeh sy kalau bab barang make up memang selalu kalah. ehehehe

      Delete
  4. Alamak Entry ni penutup ek.... SS kena baca dri awal laa nihhhh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. awal-awal tu xde menarik pon SS, boleh skip je!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~ Followers ~

~ Insta @ chelica32 ~