[TRAVELOG] Dec 2015 - Trans-Kyushu : APA Hotel Kagoshima Chuo Eki-Mae

12:00

Sambungan dari Chiran Samurai District Part 2.

Selepas tidur agak-agak sejam, saya bangun dengan harapan dah sampai Kagoshima-chuo. Tapi rupanya bas stuck dalam jam, saya terlupa yang masa saya pergi ni adalah time orang Jepun nak cuti panjang jadi memang ramai orang. Last-last, dekat pukul 7.30 mlm juga saya sampai Kagoshima-chuo station.

Station dihias cantik sempena Krismas.
Sampai di station pon ramai orang, lagi-lagi Christmas Eve ni ramai couple yang keluar berdating. Oh, dekat Jepun ni pelik sikit, mereka lagi beria sambut Christmas Eve lebih-lebih lagi couple. Macam Valentine's Day pon ada. Kawan-kawan saya dulu selalu risau kalau tak ada date sebelum Christmas Eve.

Anyway, lepas turun bas saya terus gerak ke hotel saya untuk malam ni :- APA Hotel Kagoshima Chuo Eki-Mae.

Offical website : APA Hotel Kagoshima Chuo Eki Mae
Access : 5-7 minit jalan kaki dari West Exit Kagoshima Chuo Eki
Saya booked melalui Expedia dan dapat dalam RM125 per room.

Bas berhenti di East Exit jadi kena jalan ke West Exit untuk ke hotel
Keluar je West Exit, boleh nampak dah APA Hotel ni.
Kena jalan kurang dari 10 minit.
Pintu masuk hotel.
Bilik saya adalah bilik single, tapi katil dia agak lebar untuk standard single Jepun
Lengkap dengan meja solek dan set kopi dan teh
Bilik air adalah standard Jepun, toilet, bath tub dan  shower semua dalam satu kiub
Dan toilet semestinya ada washlet ni.
Serius, kalau ada orang tanya saya apa saya paling rindu pasal Jepun,
jawapan saya adalah warm washlet time winter!
Overall, bilik saya nampak macam OK kan, tapi sebenarnya kat tengah-tengah bilik tu ada tompokan cecair. Saya turun balik ke receptionist dan complaint nak bilik lain. Orang dekat reception tu langsung tak layan request saya dan siap kata saya yang tumpahkan air. Agak berasap tapi saya pon dah penat dan malas nak bertengkar. Katanya tak ada bilik single yang kosong malam tu jadi saya tak boleh pindah bilik. First time jumpa Jepun yang customer service ke laut. Memang rasa nak ban terus APA hotel ni.

Ada 2 tompok cecair kat lantai. Satu tu macam air, yang lagi satu tu saya tak tau apa.
Agak geli dan scary.
Sebab bengang dengan cara receptionist tu layan saya dan saya rasa agak scary biar cecair tu camtu je, saya ambil towel hotel dan hampar kat atas cecair tu. Mulalah terbayang macam-macam, macam mana kalau tengah malam nanti ada apa-apa menitik dari atas? Scaryyy.

Tapi last-last saya memang tertidur sampai pagi tak sedar apa hehe!

You Might Also Like

0 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~ Followers ~

~ Insta @ chelica32 ~